Konnichiwa..
Lagi entry jalan2 tapi ni trip 2 in 1 sebabnya aku ni tak bercadang pun nak ke osaka, kobe n kyoto hanya sekadar mengikut hubby yang kena outstation ke osaka selama 4 hari dari 5hb - 8hb Feb lepas.. alang2 dah gi lama tu lepas tu hujung minggunye cuti selama 3 hari so aku tak buang masa terus cakap nak ikutttt!!..hehe .. Terperap la aku kat hotel selama 4 hari tu coz hubby kena kursus dr 9pg - 5ptg so memang tak sempat nak jalan2 pun kat osaka tu (nasib baik sebelum ni dah pernah gi osaka).. hari terakhir kat osaka malamnya kami ke Kobe Harborland sebelum gerak ke Kyoto. Sempat la bergambar2 sebelum tempat tu tutup (tapi kedai semua dah tutup tak sempat nak beli omiyage/souvenir)..
Di Kyoto pulak lepas breakfast terus terjah Kiyomizudera, sebuah temple lama yang tak guna sebarang paku pun, kami hanya sekadar jalan2 kat luar tak masuk pun dalam temple tu.. Lepas tu terus terjah kedai2 jual souvenir sebaik je kedai2 tu bukak (niat memang nak beli omiyage je)..haha.. lepas shopping FM n kuih mochi terus gerak ke Kinkakuji Temple (Golden Pavilion) sebuah temple yang berwarna emas.. Kiranya dua temple ni memang tempat yang famous kat kyoto ni.. Pun tak duduk lama just jalan amik gambar n terus cari FM sebagai omiyage..
Kat Kyoto ada satu kedai makan yang 100% halal namanya
ROSE CAFE.. memang best lah kedai tu.. harga pun bole tahan jugak.. yang penting sedap.. hehe.. kami try chicken kebab plate set..memang perghhhh sedap betul.. siap tapau jugak beef burger untuk bekalan masa balik.. hehe
Dah tu je catatan untuk trip kali ni.. Daaa ~