Monday, November 7, 2011

Tokyo Love Odaiba

Sebenarnya ni patut msuk dlm entri tarikh 30 Okt lepas, tp sb dok tertangguh nk update so terlewat la seminggu..hehhe.. Sebelum cite lebih panjang aku patut ucap trima kasih byk2 pada Furukawa-san n isterinya coz diaorg yg bwk kami jalan2 n sponsor suma perbelanjaan dr pegi sampi balik n makan minum semua.. baik sungguh kn org jepun ni... n hubby ckp org jepun mmg mcm tu... aku rasa klo org msia jgn harap la nk kuarkn duit utk bwk org lain jalan2 n sponsor suma kn??...(klo ada sila angkat kaki anda skg..hehe)...

kami bertolak kul 1030 pagi, Furukawa-san dtg amik kt rumah n smpi kt tokyo kul 1200 tghari...laju sungguh dia bwk keta..hahah... tempat pertama yg kitaorg g ialah Tokyo Bay Oasis... tmpt ni btul2 tgh laut.. n nk ke tmpat ni ada dua cara.. 1) naik jambatan atas laut.. 2) lalu terowong bwh laut.. n pilihan Furukawa-san ialah yg no 2, lalu terowong bwh laut... dh la terowongnya panjang gila, aku dok berdoa je moga2 xde la berlaku gempa bumi n tsunami waktu tu..hahah.. takut wei watnya ada gempa n tsunami time tu mmg arwah trus la xpayah nk berenang2 lg dh..ahahha... kt Tokyo Bay Oasis tmpt dia mmg cantik dpt tgok laut kt keliling kita... dh tu sejuk sgt2 sb ada bayu laut.. kt sini kitaorg just jalan2 round keliling tempat, amik gambar n lunch kt restoran makanan jepun (sponsored by Furukawa-san)... 
@ Tokyo Bay Oasis



Furukawa-san n isterinya
dgn isteri Furukawa-san...
Kami berckap guna nihongo n eigo campur2.haha
dh puas kt Tokyo Bay Oasis ktaorg ke Odaiba... First tempat yg kami gi ialah Odaiba Marine Park.. tmpt seolah2 seperti pantai tp buatan manusia la..hehe.. ramai org picnic kt situ n wat aktiviti air.. 

@ Odaiba Marine Park




tgh berjalan2 tu ternampak plak pameran Motor Sports Japan 2011.. so singgah la kt situ tgok2 pameran kereta..hehe... 

Jgn main2.. polis pun ada kete sport tau..
model petronas xberbayar..haha
wah...bangga jadik anak msia coz keta msia ble msuk ke jepun
haha..
dh puas kt pameran keta, gi plak naik Giant Sky Wheel.. yg ni merupakan Sky Wheel yg tertinggi di dunia... seronok dpt naik benda ni tp ada org tu gayat sebenarnya..hahah..dh la isteri Furukawa-san pilih gondola yg ble see through so bayangkan perasaan org yg gayat tu mcm mana..haha..msti dia berdebar2kn..hehe... bila trun dia ckp eh, xrasa gayat plak.haha...

Giant Sky Wheel

sbg kenang-kenangan
W.E
 so tu jela kot yg aku nk cite kt sini..hehhe..lain kli bila jalan2 lagi aku update lg ok... nti bulan 12 cuti nk jalan2 osaka plak..nk g Universal Studios.hehe.. xsabar tggu hubby cuti bln 12 nti..haha..



2 comments: