Monday, May 7, 2012

Universal Studios Japan

Fuhhhhh... seminggu cuti Golden Week, seminggu jugak blog ni bercuti tak buka2... bersawang sudaaa..hahha
Ni kita kasi cuci2 sikit ye sawang2 tu..hehe..
Kali ni nak cerita pasal trip ke Osaka pada 29/4 hingga 1/5 yang lepas... 
Jalan2 ke Universal Studios, Osaka Castle n keliling bandar Osaka je... 
Bertolak pada pukul 11pagi 29/4 n sampai ke Osaka pukul 7 pagi 30/4 (ni termasuk la berhenti tidur ye..hehe) Sampai2 je lepas siap2 terus serbu pintu masuk Universal Studios... Mak aii, dah beratur panjang dah walaupun baru pukul 7 pagi... ingatkan kami je semangat sampai awal, rupanya orang jepun lagi semangat terpacak kat situ awal2.. haha
Lepas beratur dalam sejam setengah (termasuk beratur beli tiket), akhirnya gate dibuka .. patutnya pukul 9pg baru buka, ni diaorang buka awal setengah jam.. bila buka je pintu masuk tu, semua pakat berlari2 serbu permainan yang diaorang suka... 
Hubby aku awal2 dah cakap kena naik Spiderman sebab best sangat... maklum la, dia dah penah pegi sebelum ni... so kami serbu spiderman dulu... aku mula2 rasa takut jugak sebab tak penah main benda2 yang boleh buat aku pening..hahhaa.. 
Tapi lepas naik spiderman tu, eh, ok pulak aku rasa, xde pening n muntah2 pun..hahah.. so terus serbu naik Back to the future pulak... Waktu naik tu memang jerit bagai nak gila la.. Puas hati dapat jerit kuat2... hahaha
Lepas habis back to the future, serbu pulak Jaws... Ehmm.. boleh la tahan.. tak mendebarkan sangat sebab jaws yang muncul kan besar, so dah boleh bajet arah mana dia nak datang.. hahaha.. 
Tengok Terminator 2 3D, Shrek 4D, n Sesame Streets 4D pun best... Rasa macam nak ulang2 gi tengok je, tapi xtahan beratur panjang..hehehe.. 
Macam2 lagi la tak larat dah nak cerita.. so kita skip ek .. =)
last sekali sebelum balik kami masuk The Mummy Museum... Hubby yang beriya2 ajak masuk, siap beratur panjang kena amik tiket masa untuk masuk , lepas tu beratur lagi tunggu turn nak masuk.. rupa2nya tu rumah hantu cerita the mummy.. waaaaa.. cek memang dah berdebar2 dah tambah2 bila 2 orang budak lelaki jepun yang bajet macam otai gila berlari keluar xsampai 5saat lepas masuk.. hahha.. rasa nak tergelak pun ada, tp rasa takut tu dah melebih2 pulak ... hihi
So apa lagi, paut lengan hubby n terus tutup mata rapat2.. so apa yang datang aku tak tengok n tak terkejut pun.. hubby pulak yang dok terjerit2..hahaha.. lepas ni kalau gi lagi, tobat tak mau masuk dah..kehkehkeh..
Ok itu je, layan gambar jommmm...


























souvenir

p/s : ini hanya lah sekadar catatan pengalaman aku... sebagai kenangan masa depan...

No comments:

Post a Comment