Sabtu lepas ke Tokyo. Niat asal nak melawat dua orang kawan hubby yang baru dapat baby baru2 ni tapi sebelum ke sana singgah dulu ke Asakusa. Tempat yang agak menarik untuk berhabis duit.. sebab banyak omiyage/souvenir yang cantik menarik ada jual kat deretan kedai di situ. Kalau datang jepun tak sempat nak beli omiyage boleh la singgah ke Asakusa untuk beli.. harga pun boleh tahan jugak murahnya. Aku sempat sambar FM asakusa n sekotak kuih mochi yang lain maybe lepas2 ni la kot kalau berkesempatan turun ke asakusa lagi sebabnya terlalu la ramai umat manusia, tak sempat nak meronda setiap kedai.. hehe
Asakusa dah dekat dah dengan Tokyo Skytree, lambang baru Jepun yang baru je dibuka tahun lepas.. Disebabkan nak kejar masa melawat baby, so tak sempat nak singgah jugak, sempat klik2 gambar je.. lain kali kena jugak terjah situ.. Ngee =)



No comments:
Post a Comment