Apa punya tajuk la kan, kacuk nihongo(b. jepun) n eigo(b. inggeris)..hehe.. Omiyage tu maksudnya cenderahati / souvenir la.. Hubby kan ke thailand seminggu haritu, so mintak dia belikan omiyage. Act aku nak durian fresh tapi apakan daya tak boleh nak seludup dalam bagasi *bole pengsan kastam jepun kalau bau durian tu*..hehe..
So hubby carikan jugak aku durian tapiiiiiii yang kering punya la... Harga sekotak untuk 100g durian kering tu 320 baht... mahal kan?.. tapi berbaloi jugak beli sebab rasa n baunya memang macam 100% durian fresh cuma struktur jela dah tak sama sebab dah dikeringkan... Lepas jugak hajat hati nak makan durian walaupun kering *macam orang mengidam pulak*..hehe
Dah habis cerita pasal durian ni, saja nak taruk satu gambar kincir angin yang aku amik masa lepak2 makan softcream dengan hubby... aku suka dengan tempat ni sebab boleh lepak2 atas kerusi or padang hijau depan kincir angin tu sambil2 menikmati softcream or apa2 jela makanan yang di bawa... Cuma kincir angin ni tak berputar jela.. haritu sekali pegi dia berputar sebab ada event apa ntah, dapat la tengok kincir angin tu berputar2.. best sangat terasa macam berada kat Holland pulak... hihi..
.jpg)
.jpg)
No comments:
Post a Comment