Monday, August 20, 2012

Salam Aidilfitri


Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin pada sapa2 yang BW blog aku ni..    Dah hari kedua beraya baru sempat nak buka blog, hari pertama busy beraya, maklumla nak kena tinggal di hari raya kedua dan mulai hari ni aku hidup bujang selama seminggu sebab cik abang dah terbang ke thailand pagi tadi.. *sedih betul kena tinggal masa hari raya*..  =(

Ni kiranya kali kedua la aku dan hubby beraya sebagai suami isteri n kali kedua jugak beraya di perantauan..*sedih betul tak de ketupat segala bagai*..so kami kat nihon ni beraya sederhana je la... maklum la bukannya macam kat malaysia nun ada orang ketuk pintu nak datang beraya..hehe.. 

sila jgn muntah tgok gmbr kami yg banyak ni..hehe
Pagi2 raya kami ke Gunma University untuk solat sunat aidilfitri bersama adik2 gundai yang tak balik beraya jugak, terubat sikit la rindu nak makan rendang semua sebab masing2 bawak serba sedikit kuih raya, rendang n nasi impit untuk jamuan raya pagi tu.. Tengaharinya pulak ada open house rumah senpai / senior hubby dulu iaitu Kak Rosa, so lepak la rumah dia sampai ke petang.. hehe.. malamnya pulak open house rumah Rina kohai/junior hubby pulak.. lepak lagi makan2 sampai kenyang lepas tu ajak budak2 kecik yang ada tu *anak kak rosa n kak mar* main bunga api... tauke bunga api tak lain tak bukan hubby aku ler... sebelum pegi open house dah siap2 belikan bunga api.. kat sini time summer memang masa untuk main bunga api... *takde polis nak tahan n bunga api bersepah dijual dikedai2 n supa*... 


Kesimpulannya walaupun tahun ni terpaksa beraya di perantauan lagi tapi bagi aku dah cukup memuaskan n best sangattt.. =)

* harap tahun depan dapat rasa raya kat malaysia pulak sebab sejak kawin tak pernah rasa lagi raya berdua kt malaysia nun..hehe

No comments:

Post a Comment