Wednesday, September 26, 2012

Gara-gara Spaghetti

Gara-gara spaghetti aku muntah hijau...Kenapa??.. begini kisahnya.. *cer baca cite ni sampai habis*.. 

Semalam aku dengan hubby dinner kat luar, konon2 hajat hati nak makan spaghetti so hubby aku bawak la kat satu restaurant italian ni, nama dia Italian Restaurant Gran Chef kat Kiryu, Gunma. Ni tempat di mana hubby selalu lepak makan2 spaghetti bersama kawan2 n sempai2 masa zaman study dulu... Tak dinafikan spaghetti nya memang sedap.. tapi apa yang buat aku sampai muntah hijau??.. *sure tertanya2 kan*..hehe

Yang buat aku boleh muntah hijau tu sebab spaghettinya banyak gila.. aku order spaghetti saiz M, hubby pulak saiz L.. hubby aku cakap dulu memang xbanyak pun, so dia pun semangat la order saiz L sebab ada pun dua saiz je, M & L.. Sekali sampai kat meja nahhhh amikkk kauuu... satu pinggan penuh.. tak de beza pun saiz M dengan L, dua2 sama banyak... *aku rasa satu pinggan tu 3/4 bungkus spaghetti kot dia rebus*

Bila dah order, terpaksa la makan sampai habis jugak sebab orang jepun kalau makan tak habis dia anggap kita cakap dia masak tak sedap.. nak tapau memang tak bole la.. *kalau kat malaysia aku dah suruh tapau kot*..haha

So aku terpaksa juga telan semua sampai habis.. *tu pun ada kasi sikit kat hubby suruh habiskan*.. perut memang tak payah cakap la, penuh n rasa sebu je.. *nasib baik tak order pizza sekali, kalau tak mau pengsan kat situ jugak*.. 

Dah habis makan, cepat2 ajak hubby balik rumah.. jarak rumah dengan kedai tu sejam jugak la, so sejam jugak la aku tahan apa yang nak terkeluar tu.. sampai2 je rumah apa lagi, terus lari masuk bilik air keluarkan semuanya balik... sakit urat usus aku bila muntah gitu... Tobat dah pasni tak nak dah makan spaghetti kat kedai yang banyak gitu.. hihi.. 

Banyak giler kan?.. takde beza pun saiz M & L
Sebelum aksi muntah hijau, muka ceria la lagi, lepas aksi tu
dah macam tenuk je..hahah
P/s : aku rasa spaghetti tu banyak sebab kami gi time kedai dah nak tutup n dah takde orang time tu, so diaorang nak habiskan stok so taruk banyak2 kat order kami ni... =)

No comments:

Post a Comment